99 things I want to do before I die

1. hoppa fallskärm 
2. besöka alla världsdelar
3. äta ostron
4. jobba i norge 
5. ta studenten
6. gå på ett bröllop
7. sälja en bild
8. bli förälskad
9. resa - mycket



10. springa en mil utan stopp
11. lära mig surfa 
12. kunna gå i ett par 16 centimeters klackskor
13. dansa på en bardisk
14. hälla diskmedel i en fontän
15. gå på festival
16. åka på långresa med vänner
17. köpa ett alldeles för dyrt klädesplagg
18. laga sushi



19. få barn
20. åka alla attraktioner jag får på ett nöjesfält
21. äta en svindyr trerätters middag
22. fotografera en helt okänd människa
23. snorkla i stora barriärrevet
24. få en bild publiceread i en tidning
25. tågluffa
26. övernatta på en segelbåt
27. simma med delfiner



28. bli anlitad som fotograf
29. hoppa bungyjump
30. ge en främling en komplimang i verkliga livet
31. bjuda någon på en resa
32. hjälpa en person som har det sämre ställt
33. se en skräckfilm på bio
34. gå på en (till) engelsk musikal
35. promenera hand i hand genom höstregnet
36. gå på spa



37. färga håret brunt
38. inreda ett eget hem
39. bo i en stor stad
40. sy ett eget klädesplagg
41. flytta utomlands
42. plugga vidare
43. ha ett välbetalt jobb
44. ha ett jobb jag älskar
45. kyssas i regnet



46. gå på ett beachparty och dansa barfota i sanden till solen går upp
47. se midnattssolen
48. kolla på ett norrsken
49. ta körkort
50. jobba som volontär
51. rida på elefanter
52. köpa en hundvalp
53. hoppa från femman
54. lära mig spela gitarr



55. lära mig prata teckenspråk
56. dricka vin på en takterass
57. fota analogt
58. bo tillsammans med en kompis
59. lära mig allt om något totalt oviktigt
60. prova på att leva "fattigt"/snålt
61. lära mig skriva med vänster hand
62. tatuera mig
63. bli kär



64. träna regelbundet i minst ett års tid
65. driva en bra, relativt väluppdaterad blogg
66. delta i ett fotomaraton 
67. lära mig uppskatta vardagen även när den är lite för grå och trist
68. fira min födelsedag utomlands
69. fira in ett nytt år i exotisk värme
70. äga en iPhone
71. leva som vegetarian i en vecka
72. duscha i ett vattenfall


73. sova i djungeln
74. bo på ishotellet i jukkasjärvi
75. åka världens största berg- & dalbana
76. besöka disneyworld
77. vandra på kinesiska muren
78. bestiga ett berg
79. släppa upp en rislykta i skyn, i ett varmt land, men någon betydelsefull
80. åka på safari
81. åka limousin



82. vara bartender - åtminstonde för en kväll
83. hoppa ner i havet från en klippa
84. åka en stor linbana
85. köpa en ny systemkamera 
86. sova på en strand
87. fotografera pingvinger i det fria
88. packa en väska, åka till flygplatsen, köpa en flygstol, sätta mig på planet, åka dit det tar mig
89. stå på en scen och prata inför många människor
90. rida på en kamel i öknen



91. få en artikel publicerad i en tidning/ på en websida
92. lära mig ett nytt språk och besöka landet
93. ge ett barn en trygg uppväxt
94. flytta ihop med en kärlek
95. gå till en skräddare och sy upp ett plagg
96. träffa en känd fotograf
97. besöka dansbandsveckan i malung
98. bli fadder eller världsförälder 
99. träffa mannen i mitt liv och gifta mig med honom



vissa små, vissa väldigt stora, men samtliga saker jag vill göra innan jag lämnar livet som Caroline Elisabet Hansols
if you are going to dream - dream big.




None of these pictures are mine, click on them and you will come to their we♥it page
bloglovin

Kommentarer
Postat av: Linda

Men mysmysmys!! <3

2012-01-10 @ 07:44:34
URL: http://www.derodias.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0